CS F4 : Entiti, Atribut / Medan, Set Hubungan, Kardinaliti Dalam Pangkalan Data
https://docs.google.com/presentation/d/1TfyVk0Qw43uD91bve40axvsRZwqaJLpaVPGMkawh1rE/edit?usp=sharing
Video : Pendidikan di Finland
after this video
- Should The World Adopt Finland's Education System? https://www.youtube.com/watch?v=E_W2oS6HvTo
- 5 Finnish Education Myths DEBUNKED https://www.youtube.com/watch?v=JJjy51YGo-s
- 5 Reasons Why Finland Is A Global Education Leader https://www.youtube.com/watch?v=UfmFIEh2QjU
- 'What if Finland's Great Teachers Taught in Your Schools?' Pasi Sahlberg - WISE 2013 Focus https://www.youtube.com/watch?v=ERvh0hZ6uP8
FCS F1 : Unit Ukuran Audio Digital
https://docs.google.com/presentation/d/1HgjYxCOR-KlrmwTMYP0exwXTFykJnRy_mYI57F_7UWs/edit?usp=sharing
Tags :
adc,
analog,
ask,
audio,
bit depth,
digital,
fail audio,
kadar sampel,
kedalaman bit,
kualiti audio,
MIDI,
MP3,
perwakilan data,
sampling rate,
ting.1,
unit ukuran,
WAVE
Jom cuba belajar asas pengaturcaraan -- Kotlin
Google telah memperkenalkan bahasa pengaturcaraan baru - Kotlin.
Lihat video Pengenalan Kotlin di Google I/O 2017 : [Video]
Preview :
10 Kotlin Tricks in 10(ish) Minutes by Jake Wharton : [Video]
SOALAN :
- Berdasarkan pemerhatian anda, apakah persamaan antara konsep asas Kotlin dan Java?
- Apakah perbezaan antara konsep asas Kotlin dan Java?
- Pada pendapat anda, adakah konsep-konsep asas Kotlin mudah dipelajari?
- Mengapa perlu wujudnya bahasa pengaturcaraan baru?
DSKP Asas Sains Komputer Tingkatan 2
Dapatkan Dokumen Standard Kurikulum & Pentaksiran (DSKP) bagi subjek Asas Sains Komputer Tingkatan 2 di laman web BPK (Bahagian Perkembangan Kurikukum, Kementerian Pelajaran Malaysia).
Repl.it 08 : Automasi Siram Pokok (struktur kawalan for)
SITUASI :
Anda dikehendaki memprogramkan alat penyiraman pokok berautomatik untuk digunakan pada Taman Mini STEM di sekolah anda. Bilangan pokok yang perlu disiram adalah sebanyak 20 biji pokok buah oren dalam pasu.
Pengendali alat ini hanya perlu memulakan aturcara apabila hendak menyiram. Alat ini akan membuat siraman secara satu persatu terus kepada setiap pokok. Suatu output akan dipaparkan apabila setiap pokok telah disiram.
Bincangkan logik algoritma untuk alat penyiraman pokok automatik ini. Buat analisis IPO+SK. Anda boleh menggunakan programming Java atau Python untuk membangunkan aturcara yang diperlukan.
https://repl.it/HGYm/0 (Java)
https://repl.it/HJIO/0 (Python)
Netbeans8.1 : Starting The Program
Slaid ini disediakan secara asas tentang bagaimana nak memulakan program java menggunakan Netbeans 8.1 yang telah siap di-install.
Tutorial ini hanyalah salah satu dari banyak kaedah untuk mula menggunakan fungsi sedia ada dalam program Netbeans seperti mulakan program Netbeans, create project file, view file structure, taip coding bagi 2 class yang berbeza, cara save, view folder yang di-save.
Harap bermanfaat.
CS F4 : Latihan Formatif 1.3
Lengkapkan Latihan Formatif 1.3
Latihan Buku Teks Sains Komputer pada muka surat 72 hingga 74.
Bincang bersama rakan-rakan. Rujuk bahan nota dalam buku teks.
Pastikan jawapan yang dituliskan adalah betul (minta semak dengan/bersama rakan2 lain).
FCS F1 : Latihan Operasi Tambah 2 Nombor Perduaan (MMI)
Lengkapkan latihan ini.
Boleh rujuk Buku Teks ASK dan bincang juga bersama rakan-rakan lain.
https://drive.google.com/open?id=0B61uWN-vGTYHMmEwOE5RbDdGWHc
ICT F5 : Program Cuti-Cuti Belajar 1
Subscribe to:
Posts (Atom)