Tugasan Penting!
Tugasan untuk Murid SK dan ASK. Sila selesaikan semua senarai tugasan yang diberikan disini.
Dapatkan juga 'Secret Words' dari cikgu untuk membuat tugasan ini.
Repl.it 06 : Program Hasil Tambah 2 Nombor
Program Mengira Hasil Tambah Bagi Sebarang Dua Nombor Yang dimasukkan oleh Pengguna.
Analisis IPO :
INPUT
|
masukkan nombor pertama, nombor kedua
|
PROSES
|
jumlah = no_pertama + no_kedua
|
OUTPUT
|
jumlah
|
https://repl.it/F5La/1
Repl.it 05 : Kira Luas Bulatan
Analisis IPO :
https://repl.it/F2sH/1
INPUT
|
pengguna masukkan nilai jejari
|
PROSES
|
kira luas_bulatan = pi * jejari * jejari
|
OUTPUT
|
luas_bulatan
|
VIDEO : Sains Dalam Berkomunikasi Dengan Komputer
Bahasa. Mudah bagi manusia untuk memahami (kebanyakan masa), tetapi tidak begitu mudah untuk komputer. Ini adalah sebuah filem pendek tentang pengecaman pertuturan, pemahaman bahasa, jaring neural, dan menggunakan suara kita untuk berkomunikasi dengan teknologi di sekeliling kita.
Bengkel Belajar Java Programming Language (Weekend) 2017
15 Januari 2017, Ahad, telah dijalankan bengkel belajar coding Java untuk guru-guru yang berminat dalam Daerah Sepang. Bengkel ini telah dijalankan di VLE Classroom SMK Bandar Baru Salak Tinggi bermula jam 08.30 pagi hingga 04.30 petang. Banyak ilmu Java dipelajari dan harap dimanfaatkan untuk mengajar murid-murid.
https://docs.google.com/presentation/d/1AyoNLWdmtBu2DkI3pGH0c2TMLGgh9uyxogTZKy_w1gE/edit?usp=sharing
FCS F1 : Pengecaman Corak (Intro)
PENGECAMAN CORAK berkaitan dengan corak (patterns), kebiasaan (regularities), ciri-ciri atau sifat-sifat yang boleh dibincangkan serta boleh diukur.
https://docs.google.com/presentation/d/1eoxxvX9Ie2f-qQyb-pAF1HyFErzgAsjVGirDWkVMWas/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1eoxxvX9Ie2f-qQyb-pAF1HyFErzgAsjVGirDWkVMWas/edit?usp=sharing
CS F4 : 8 Langkah Penyelesaian Masalah
8 Proses Penyelesaian Masalah.
“It's so much easier to suggest solutions when you don't know too much about the problem.”
― Malcolm Forbes
https://docs.google.com/presentation/d/1mBfpPbl5kKg010_dy1oc6Eh8P0gyLLFVlsYgVrbkwiY/edit?usp=sharing
CS F4 : Latihan Carta Alir, Pemikiran Komputasional
Berdasarkan pemerhatian anda terhadap proses pada vending machine di sekolah, dan situasi yang ditetapkan guru, bina satu carta alir yang lengkap untuk menhuraikan proses membeli 2 tin air minuman dengan ketetapan : pengguna menggunakan RM5 untuk membeli air, dan tiada baki yang akan dipulangkan.
https://docs.google.com/presentation/d/1mWQtdIWO_4VdeOe9rqZ5iNT44QInf7LNRzRSjpiFKoE/edit?usp=sharing
https://docs.google.com/presentation/d/1mWQtdIWO_4VdeOe9rqZ5iNT44QInf7LNRzRSjpiFKoE/edit?usp=sharing
CS F4 : Soalan Latihan Carta Alir
- menghantar emel : Cadangan Jawapan
- mengeluarkan duit dari mesin ATM : Cadangan Jawapan
- mengira luas bulatan yang berjejari 3 unit : Cadangan Jawapan
- sistem lif pada sebuah bangunan 4 tingkat : Cadangan Jawapan
CS F4 : Carta Alir Proses Menghantar Emel
Bina satu carta alir yang menerangkan proses menghantar emel.
Link : https://docs.google.com/drawings/d/1KDRgwRDhNFlPsjogjKgC-tKdHpzkHX5ycxNEdaq7Ox0/edit?usp=sharing
Subscribe to:
Posts (Atom)